15 Ağustos 2011 Pazartesi

Basketizm Oktay Mahmuti Röportajı


Basketizm.com yazarlarından Nazlı Tektaş, erkek basketbol takımımızın koçu Oktay Mahmuti ile bir röportaj gerçekleştirmiş. Bu güzel röportajın blogta yayınlanması için kendilerinden özel izin aldım. İşte o röportaj; 


-Öncelikle yeni sezonda başarılarınızın devamını diliyorum. 30 Eylül’de Litvanya’da Euroleague için ön eleme maçları oynayacaksınız ki rakipleriniz oldukça kuvvetli ve yıllarca Avrupa Kupaları’nda mücadele eden takımlar. İlk maçınız Paok’la. Şansınızı nasıl görüyorsunuz?
Oktay Mahmuti: İşin aslı gelen bütün takımlar tek amaç için geliyorlar o da Euroleague’e katılmak. Takımları birbirine çok denk buluyorum, hepimizin şansını da aynı görüyorum. Sadece Rytas’ı sahasında oynayacağı için bir parça daha avantajlı buluyorum. Ancak bu işler maç günü oyuncuların motivasyonuna, takımın genel atmosferine bağlıdır. Biz de elimizden geleni yapmaya gideceğiz.
- Litvanya demişken Avrupa Şampiyonası’ da Litvanya’da oynanacak. Milli takımımız için ne düşünüyorsunuz? Grubumuzda şansımız var mı? Ayrıca İzmir’de düzenlenen Spor Toto World Cup hazırlık turnuvasında kanımca dağınık bir görüntü çizdik ve istediğimiz sonuçları alamadık.Sizce ne olur?
Oktay Mahmuti: Hazırlık maçları sadece takımların kendilerini görmeleri için yapılır. Bu yüzden bu tip organizasyonlarda kaybetmek ya da kazanmak hiç önemli değildir. Önemli olan eksiklerimizi görüp düzeltmeye gitmektir. Ben daha iyi bir takım görüntüsü çizeceklerini düşünüyorum.
- Favoriniz var mı şampiyonada?
Oktay Mahmuti: Litvanya ev sahibi olmasından dolayı kesinlikle avantajlı ancak İspanya’yı bir adım daha önde görüyorum bu şampiyonada.
- Peki Galatasaray’ın bu yılki Türkiye Ligindeki hedefi nedir?
Oktay Mahmuti: Geçen senede çok konuşuldu bu olay, lig başlarken kimse şans tanımıyordu ancak yolumuzda emin adımlarla ilerledik ve final oynadık. Bu yüzden şu olur ya da kesin şampiyon olacağız gibi kesin konuşmak bana doğru gelmiyor. Tabi ki elimizden gelen en iyisini yapacağız, hedefimiz sonuna kadar gitmek.
- Geçen yıllarda Fenerbahçe-Efes Pilsen serisinde Kaya Peker Fenerbahçe ile kontrat imzalamıştı ve ciddi anlamda kötü bir performans sergilemişti. Çoğu insan bu kötü performansını Fenerbahçe ile imzaladığı sözleşmeye bağladı. Kadonuzu genelde korudunuz ancak Ermal Kuqo’yu Efes’e verdiniz. Final maçları serisinde imzaladı bu kontratı. Sizce böyle önemli bir seride bu tip transferlere imza atmak oyuncunun motivasyonunu bozar mı?
Oktay Mahmuti: Buna net cevap vermek çok zor. Oyuncunun karakteri ile ilgili bir konu. Ermal seri boyunca çok iyi performans sergiledi. Bu yüzden görünen bir şey olmadı.
- NBA’de lokavt nedeni ile bir çok oyuncu Avrupa’da ve diğer kıtalarda forma giymeye başladı. Beşiktaş geçen yıl Allen Iverson’u getirdi ancak tam bir fiyasko oldu kanımca. Bu yıl da Deren Wiiliams imzaladı ve şimdi de Kobe Braynt için ataktalar. Sizce bu tip transferler takıma yarar veriri mi yoksa zararı mı olur. 3 Ay boyunca maç kazanıp sonrasında takımı toplamaya çalışmak gibi geliyor bu transferler bana. Kaldı ki harcanan bütçeler inanılmaz.
Oktay Mahmuti: Buna yarar verir ya da zarar getirir diyemem çünkü takım içindeki dinamikleri iyi bilmek lazım. Amaç doğrultusunda hareket eder takımlar bu tip durumlarda. Bütçeniz varsa yaparsınız bu dediğim gibi takım için dinamiklere bağlı. Beşiktaş’ın içinde neler yaşanıyor bilemem.
- Milli takımda en çok olması gereken isimlerden biri de Tutku Açık’tı kanımca. Ancak otoriteler böyle takdir etmedi ve kadroda yok, sizce Orhun Ene bu kadar iyi isimlerin bir araya geldiği kadroyu idare edebilecek mi Litvanya’da?
Oktay Mahmuti: Tutku kesinlikle çok iyi işler başardı, ancak dediğin gibi otoritelerin takdiri bir şey diyemem. Orhun oldukça başarılı bir koç, kadromuzda oldukça iyi ve başarılı oyuncular var. Mutlaka başarılı işler yapacaktır.
-Fenerbahçe ve Anadolu Efes bu yıl Euroleague’te yine mücadele edecekler ve Final Four bu yıl İstanbul’da. Ufuk Sarıca’dan bahsetmek istiyorum. Efes’in yeni head koçu, ve Efes çok fazla yabancı flaş isimleri kadrosuna dahil etti. Ufuk Sarıca’nın hiç Euroleague tecrübesi yok, bu ilk sınavı olacak. Sizce şansı nedir? Bu kadar çok iyi oyuncuyu idare edebilecek mi?
Oktay Mahmuti: Efes büyük bir camia, sonuçta bu görevi Ufuk Sarıca’ya verdilerse kesinlikle inanmış ve güvenmişler demektir. Ufuk’un da bir yerde bu şansı yakalaması gerektiğine inanıyorum ve bu şansı yakaladı. Bundan sonra da bize düşen Ufuk’u başarıları için sonuna kadar desteklemektir.
- Hakkınızda takımdan ayrılacağınıza dair söylentiler dolaştı geçen haftalarda. Var mı böyle bir şey gerçekten de?
Oktay Mahmuti: Vallahi varsa ben bilmiyorum. Gördüğünüz gibi ben işimin başındayım ve takımı bırakmadım, devam da etmeyi düşünüyorum. Neden kim çıkarır bu tip söylentileri bilemiyorum.
-Gelecek hafta Arjantin’de bir seminere konuk olarak davet edildiniz. Antrenörlerin katılacağı bir seminer var bildiğim kadarıyla. Siz neler yapacaksınız Arjantin’de?
Oktay Mahmuti: Evet antrenörler için düzenlenen bir seminere davet edildim. Dört farklı konu hakkında konuşma yapmamı istediler. Ben de bu konular hakkında bilgi vereceğim.
Nazlı TEKTAŞ - Basketizm