5 Temmuz 2011 Salı

Leo Röportajı-Başak Koç

Galatasaray TV program yapımcısı Başak Koç, Dünya'nın en iyi pasörlerinden biri olarak gösterilen yeni transferimiz Elenoara Lo Bianco ile kısa ve çok güzel bir röportaj gerçekleşmiş. Bu güzel röportajı kendisinden izin alarak blogta yayınlıyorum. Başak Koç'un Elenoara Lo Bianco hakkında ki güzel düşünceleri ve  röportajın kaynağına buradan ulaşabilirsiniz. 
Başak Koç: Türkiye’yi ve Galatasaray’ı seçmendeki unsur nedir? Seni bu yıl neler bekliyor?
Eleonora Lo Bianco: Galatasaray’ın büyük bir camia olduğunu biliyordum. Tabi onlarında beni ısrarla istemeleri, beni çok gururlandırdı. İstendiğim yerde çok güzel başarılara imza atacağıma inanıyorum. Bu yıl hem ligde hem de Avrupa’da çok önemli hedefler var. Elimden geleni yapacağıma emin olabilirsiniz. 
Başak Koç: Türk voleybol camiasında İtalyan sporcu ve antrenörler yer alıyor. Gelmeden önce kimseyle fikir alışverişinde bulundun mu? Eleonora Lo Bianco: Maja Poljak, Del Core ve Lorenzo Micelli’nin fikrini aldım ve özellikle VGSTT antrenörü Guidetti ile konuştum. Guidetti burada çok mutlu olacağımı ve hatta bir daha İtalya’ya dönmek istemeyeceğimi söyledi. Kim bilir belki de, kariyerimin geri kalanını burada tamamlayabilirim.
Başak Koç: Göğsün ile alakalı sağlık sorunu geçirdin, kanser olduğuna dair yazılar çıktı. Şu an tam anlamıyla toparlandın mı?
Eleonora Lo Bianco: Gerçekten zor zamanlar geçirdim. Kendimi çok kötü hissettiğim günler yaşadım. Ancak şu an her şey yolunda. Geçmiş bir anı olarak kaldı. Parça alındığından bu yana sürekli kullanmam gereken ilaçlar var. İlaç tedavisi sürecek. Ama süperim, merak etmeyin.



Başak Koç:: Türkiye Ligi ve oyunculara dair ne söyleyebilirsin?
Eleonora Lo Bianco: Türkiye liginde keyifli maçlar oynandığını biliyorum. Seviye de gittikçe yükseliyor. Neslihan çok beğendiğim bir smaçör. Onun karşısında çok çaresiz kalabiliyor insan. Naz iyi bir pasör, çok yetenekli. Yeteneğinin zaman ve tecrübe ile birleşmesiyle çok daha iyi performans ortaya koyacağına inanıyorum. 
Başak Koç: İtalya’da en iyi anlaştığın oyuncular kimlerdi, hem arkadaşlık anlamında hem de sahada?
Eleonora Lo Bianco: Sahada en iyi anlaştığım smaçör Piccinini’ydi. Bir bakışımızdan ne demek istediğimizi çok iyi anlıyoruz. Uzun zaman birlikte oynamak büyük avantaj yaratıyor. Libero olarak Cardullo. Cardullo ile aynı yerde doğup büyüdük. Ayrı bir bağımız var. Pasör çaprazı Ortolani ve orta oyuncu da Gioli’yi söyleyebilirim. En iyi arkadaşım ve dostum ise voleybola başladığım Omegna takımından bu yana tanıdığım Chiara Negnini…       
Başak Koç: Avrupa Şampiyonası ve Şampiyonlar Liginde birçok kez en iyi pasör seçildin. Başarılı bir pasör olmanda en büyük pay kimin? Ve neden 14 numaralı forma? 
Eleonora Lo Bianco:  Manuela Benelli benim çok beğendiğim, çok taktir edip, saygı duyduğum bir pasördü. Ravenna takıyla 11 yıl üst üste şampiyonluk yaşadı. Yaklaşık 2 sene antrenörlüğümü de yaptı. Hem psikolojik olarak nasıl bir duruş sergileyeceğimi öğretti, hem de teknik anlamda beni geliştiren kişidir. Bu kadar saygı duyduğum birinin forma numarasını üstümde taşımayı tercih ettim. 14’ün benim için ayrı bir önemi var.
Başak Koç: Kariyerinde,  3 Şampiyonlar Ligi Şampiyonluğu ve daha nice başarılar var. Ne eksik kaldı?
Eleonora Lo Bianco: Olimpiyat madalyası eksik. 2008’de Brezilya’nın şampiyon olduğu Pekin’de 5.sırada kalmıştık. 2012’de umarım madalya fırsatı buluruz. Bu benim son olimpiyatım da olabilir. O yüzden çok istiyorum podyuma çıkmayı.
Başak Koç: Vaktini nasıl doldurmayı seviyorsun? 

Eleonora Lo Bianco: Fotoğraf merakım var. Çekmeyi ve biriktirmeyi çok seviyorum. Müzik ise en büyük keyif alanım. Her türlü müziği dinlemekten hoşlanıyorum. Gezmeyi, yeni yerler görmeyi seviyorum. Bildiğim kadarıyla İstanbul’da da gezilecek çok yer var. Antrenmandan boş kalan zamanlarda olabildiğince gezmeye çalışacağım artık.
Başak Koç: Dondurma tutkunu biliyorum…

Eleonora Lo Bianco: En sevdiğim tatlı… O kadar çok seviyorum ki.. Umarım bana burada tavsiye edebileceğiniz güzel bir dondurmacı vardır. Dondurmasız yapamam.  


Ayrıca not olarak ekleyelim. Leo, Avrupa Şampiyonası'ndan sonra Ekim ayında  İstanbul'a geri dönecek.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder